Nyt se on taas iskenyt. Hirveä polte. Autokuume. Kohteena on jokin "raaseri" eli vanha japanilaisvalmisteinen pikkuauto. Suomeksi sanottuna, mä haluan Corollan tai Carinan, sieltä seitkytluvulta. Talven aikana sellainen on pakko löytää.

Toisaalta taas Teemu ehdotti että hankittaisiin keväällä jokkisauto. Joo, hankitaan vaan, mutta mun jokkisajolupa meni vahaksi aikoja sitten. Eli pitäisi mennä kurssille. Se kurssihan nyt ei ole iso juttu ja hirveä hinku olisi kyllä ajamaan kilpaa. Oikeastaan mua alkoi innostamaan koko ajatus aikalailla. Siitä onkin aikaa kun olen jm-autolla viimeksi ajanut.

Kurssista tuli mieleeni että eilen saapui Ajoneuvohallintakeskukselta kirje:

"Arvoisa vastaanottaja

Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että ajoneuvoliikennerekisterissä olevien tietojen mukaan ADR-ajolupanne päättyy 02.12.2007.

Jos haluatte jatkaa ADR-ajolupanne voimassaoloaikaa, Teidän on suoritettava ADR-täydennyskurssi ennen ajoluvan voimassaolon päättymistä, ja kurssin jälkeen sitä vastaava koe."

Että kurssille pitäisi mennä. Paljonkohan tuohonkin taas uppoaa rahaa. Pitäisi soittaa töihin ja kysyä onko siellä muita joilla lupa vanhenee ja maksaako ja järjestääkö työpaikka koulutuksen vaikka olenkin hoitovapaalla. Huhtikuussa mä palaan töihin ja sitten taas tarvitsen tuota lupaa, joten luulisi että on työnantajankin etu jos ne mut kurssittaa.

ADR-ajolupahan on virallisesti "vaarallisten aineiden kuljetukseen käytettävän ajoneuvon kuljettajan koulutustodistus".